سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فتح اله حقیقی، استاندار زنجان با انتشار پیامی، فرارسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و 24 آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به کتابداران و فعالان عرصه فرهنگ تبریک گفت. متن پیام وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و ارزشمند و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه‌ زندگی بشر است و از کتاب به عنوان مظهر اندیشه و خرد ورزی آدمی و عالی ترین ابزار انتقال یافته ها یاد شده است.
نقش برجسته، حساس و سازنده کتاب در پویش‌های تکامل آفرین فردی و اجتماعی ناشی از گستردگی روح ارزشی دانش، بینش و اهمیت فرهنگ مکتوب در تاریخ بشری است.
از سوی دیگر فرهنگ ناب و باورهای دینی ما مبتنی بر ارزش، بینش، دانش و ارجمندی کتاب و نگارش است. خداوند منان معجزه ابدی آخرین و محبوب ترین فرستاده اش را کتاب قرار داده و اسلام، دین اندیشه و معرفت، دین دانش و کتاب و معنویت است. چنانکه می توان گفت اصولاً آیین آسمانی ما، پرچمدار کتاب و کتابخوانی است.
در این میان تاریخ پر افتخار و فرهنگ درخشان ایران اسلامی نیز با کتاب به کمال رسیده و با کتاب به جهانیان معرفی شده است.
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران متاثر از معارف و دانش به پیروزی رسید و بالنده شد.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با شعار «دانایی، مانایی» و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، صمیمانه از تلاش ها و اهتمام ویژه متولیان حوزه فرهنگ و کتاب در ترویج ارزش‌های متعالی کتاب و کتابخوانی، به ویژه کتابداران محترم به عنوان حافظان اندیشه بشریت تقدیر و قدردانی می کنم.
در همین راستا با توجه به شرایط خاص پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و پویش ملی ماندن در خانه در جهت حفظ سلامتی شهروندان، از کتابداران و متولیان و مسئولان محترم کتابخانه های عمومی انتظار می رود با اجرای برنامه های فرهنگی با تاکید بر فضای مجازی زمینه‌ای مهیا کنند تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان، پرفروغ‌تر از گذشته نمایان شود.

فتح‌اله حقیقی
استاندار زنجان




تاریخ : دوشنبه 99/8/26 | 1:41 عصر | نویسنده : محمد سلیمی | نظر