سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین نشست کتابخوان کتابخانه ی عمومی حافظ سلطانیه 1395/2/26

در راستای اجرای سیاست ها و شاخص های سال 1395: سال خواندن اولین نشست کتابخانه ای کتابخانه ی عمومی روستای گوزل دره در مورخ 26/02/1395 ساعت 14بعد از ظهر در محل کتابخانه برگزار گردید. در این نشست 6 عنوان کتاب در موضوعات مختلف توسط اعضاء کتابخانه معرفی شد

  

  

   1. کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) نوشته مرتضی مطهری انتشارات صدر

معرف  خانم فاطمه بابایی (عضو کتابخانه)

این کتاب نوشته متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است.دارای دوبخش نیروهای جاذبه علی (ع) و نیروهای دافعه علی (ع) است.در این کتاب به شخصیت عظیم و گسترده امیرالمومنین علی (ع) پرداخته شده و کلیاتی درباره جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعه انسانها به طور خصوص بحث شده است.همچنین در این کتاب آمده که افراد از لحاظ جاذبه و دافعه نسبت به افراد دیگر انسان،یکسان نیستند بلکه به سه طبقه تقسیم می شوند:افرادی که نه جاذبه دارند و نه دافعه،افرادی که جاذبه دارند و دافعه ندارند و افرادی که جاذبه ندارند اما دافعه دارند.اما حضرت علی شخصیت دونیروی است که هم جاذبه دارد و هم دافعه

   2کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ نوشته اسپنسر جانسون ، ترجمه رضا تبریزی انتشارات ماهرنگ

معرف خانم زهرا بابایی (عضو کتابخانه)

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد داستانی است درباره تغییری که در یک دهلیز تو در تو اتفاق می افتد. در این دهلیز چهار شخصیت جالب به دنبال پنیر می گردند. پنیر استعاره ای است از هر آنچه که ما در زندگی خواهانش هستیم.آن چیز می تواند شغل باشد،ارتباط با کسی باشد،می توان پول،خانه ی بزرگ،آزادی،سلامتی،اعتبار،آرامش روحی و یا حتی فعالیتهایی مثل دویدن و نرمش یا بازی گلف باشد.هر یک از ما تصویری از پنیر در ذهن خود داریم و به دنبال یافتنش هستیم.دهلیز در داستان نماد مکانی است که شما زمان خود را در جستجوی یافتن گمشده تان در آن سپری می کنید

   کتاب هدهد و ملکه بلقیس نوشته عبدالوود . ترجمه محمد رضا سرشار ، انتشارات منادی تربیت3

معرف خردسال خانم مریم بابایی (عضو کتابخانه)

این کتاب مربوط به بخش کودک بوده و داستان دعوت ملکه بلقیس به پرستش خدا بجای پرستش خورشید توسط حضرت سلیمان (ع) می باشد

          4کتاب آینه در کربلاست نوشته محمد رضا سنگری ، انتشارات قدیانی

                                                                                                                                                   معرف خانم سکینه قربانی (عضو کتابخانه)

این کتاب پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا دارد و ترکیبی است از روایت،تطبیق،تحلیل ئ تذکر ،سیر تاریخی حوادث و رویدادها. هم چگونگی واقعه را بیان می کند و هم چرایی آن را. کتاب مستند به منابع دوره های گوناگون است. در عین بهره گیری از منابع کهن از منابع جدید نیز بهره گرفته است. نظام بندی متن و مقاطع تاریخی-در عین پیوستگی-ما را در مطالعه و شناخت بهتر حرکت و نهضت حسینی یاری خواهد کرد

    کتاب من زنده ام ، خاطرات دوران اسارت به قلم معصومه آباد ، انتشارات بروج5

معرف خانم مهدیه سلیمی(عضو کتابخانه)

این کتاب به قلم خانم معصومه آباد است که در شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از نیروهای امدادگر بوده که در راه انتقال مجروحان به بیمارستان توسط نیروهای بعثی اسیر شده و به علت عدم تمایل بعثی ها به اسارت گرفتن ایشان و آزاد کردن وی و عدم تمایل خانم معصومه آباد به آزادی به دلیل وخیم بودن حال یکی از مجروحان و ماندن کنار او به اسارت نیروهای بعثی در آمده و راهی زندان الرشید می شوند. نحوه شکنجه - شهادت اسرای ایرانی- محل نگه داری اسرا و عدم ارائه اسامی اسرا به صلیب سرخ جهانی و حوادث تلخ و ناگوار اسرا در این کتاب بیان شده است

   کتاب قدرت ما زنان نوشته خانم هلن لرنر ، ترجمه بیژن محمد ، انتشارات نسل نو اندیش6

معرف خانم عاطفه سلیمی(عضو کتابخانه)

این کتاب مجموعه ای است از مقالاتی برگزیده که از میان گفتگوهای بیشماری که با زنان دیگر در باب مبحث زنان و قدرت داشتن انتخاب شده اند و شامل موضوعاتی است از قبیل رابطه منحصر بفرد زنان با مقوله قدرت،عواملی که مانع ظهور قدرت زنان هستند و این که ما چگونه می توانیم به درستی و به طور کامل منابع قدرتی درون خود را شناسایی نماییم.این کتاب با هدف تقویت روحیه زنان و ارائه پیشنهاداتی عملی از سوی زنان پیشگام و موفق عصر حاضر تهیه و تدوین شده است.




تاریخ : دوشنبه 95/2/27 | 1:33 عصر | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

 

همزمان با سراسر کشور و در ایام دهه کرامت جشنواره کتابخوانی رضوی در استان زنجان نیز برگزار می شود  

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، جشنوارة کتابخوانی رضوی هرساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
 هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) می‌باشد.
نخستین ویژگی جشنواره این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند. این آثار عبارت است از: کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان).
 
کار توزیع کتاب‌های جشنواره در کتابخانة های عمومی نهادی و مشارکتی سراسر کشور آغاز شده است.
 شایان ذکر است، هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.
 
کتاب‌ها و سؤالات این مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و فایل PDF آنها نیز از طریق پرتال نهاد به آدرس www.iranpl.ir  در دسترس است؛
 علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند. لذا امکان شرکت در این مسابقه برای همه فارسی‌زبانان و مریدان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) در سایر کشورها نیز فراهم است؛ آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 آغاز توزیع کتاب‌های مسابقه کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور
با حکم دبیرکل محترم نهاد ، مدیران کل کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان دبیران ستاد استانی اجرای جشنواره منصوب شدند. شیوه‌نامه شرکت در ششمین جشنواره کتابخوانی در دبیرخانه این جشنواره در اداره‌کل فرهنگی نهاد طراحی و با امضای دبیرکل محترم به استان‌ها ابلاغ شد؛ کار توزیع کتاب‌های جشنواره از هفته گذشته در بیش از 3250 کتابخانة نهادی و مشارکتی سراسر کشور آغاز و 30 سازمان و ارگان‌ فرهنگی کشور در اطلاع‌رسانی این جشنواره یاریگر ما خواهند بود. شایان ذکر است، هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

مسابقه کتابخوانی رضوی همسو با هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی
اله‌یاری با بیان اهداف این جشنواره همچون ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی، آن را در جهت هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: پس از برگزاری پنج دوره گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی، با توجه به رسالت نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ظرفیت‌هایی مناسب برای این همکاری، به پیشنهاد دبیرخانه این جشنواره و تصویب دبیرکل، نهاد کتابخانه‌ها برای همکاری با ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیش‌قدم شد؛ بر این اساس تلاش می‌کنیم با به کارگیری همه ظرفیت‌های نهاد و کتابخانه‌ها به مثابه میدان عمل، در مسیر ترویج فرهنگ منور رضوی و تحقق منویات رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) گام برداریم.

ارائه 3 عنوان کتاب متناسب با گروه‌های مختلف سنی در جشنواره کتابخوانی رضوی

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها درباره تفاوت برگزاری ششمین دور از مسابقات کتابخوانی رضوی با سال‌های گذشته، تصریح کرد: نخستین ویژگی جشنواره این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند. این آثار عبارت است از: کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان).

ویژگی‌های شاخص این دوره جشنواره؛ مشارکت خانوادگی، دقت در انتخاب منابع و خلاقیت در اجرا

وی اضافه کرد: دیگر ویژگی قابل توجه این دوره، امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی است. علاقمندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته سه عنوان کتاب را تهیه و با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند. جایزه ویژه بخش خانوادگی، به 8 خانواده در چهار گروه تعلق می‌گیرد.

اله‌یاری همراهی دلنشین تمامی اعضای خانواده، دقت در انتخاب منابع، گزینش سؤالات و خلاقیت نهاد در اجرای این جشنواره را از عوامل بهبود کیفیت این دور از جشنواره رضوی دانست.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ایجاد هماهنگی میان استان‌های سراسر کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در دبیرخانه جشنواره مستقر در ستاد نهاد (اداره‌کل فرهنگی در معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی) انجام شد، شیوه‌نامه اجرای استانی جشنواره کتابخوانی رضوی(علیه‌السلام)، در 16 ماده، 25 بند و شش تبصره به مدیران کل استانی که به حکم دبیرکل محترم نهاد، به‌عنوان دبیران ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی منصوب شدند، ابلاغ شد. همچنین علاوه بر هماهنگی با سازمان‌ها و نهادها، توصیه‌های لازم برای بهر‌ه‌گیری از سایت‌های مطبوعات و مراکز صدا و سیمای استان‌ها به ستادهای استانی ابلاغ شد.

وی در خصوص شیوه انتخاب استان‌های برتر اظهار داشت: سه استانی که از لحاظ شاخص‌های کیفی و کمی مد نظر کمیته برنامه‌ریزی و اجرایی و همچنین در بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دیگر برترین امتیاز را کسب و در اجرای این مسابقه همسو با اهداف نهاد عمل کنند، به عنوان «استان برگزیده» معرفی می‌شوند؛ در اختتامیه این مراسم، که در نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، همزمان با اهدای جوایز به برگزیدگان از استان‌های برگزیده نیز تقدیر خواهد شد؛ به منظور اجرای هر چه بهتر این جشنواره، ادارات کل استانی مجاز به تشکیل کمیته اجرایی استانی نیز هستند.

کتاب‌ها و سؤالات این مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و فایل PDF آنها نیز از طریق پرتال نهاد به آدرس
www.iranpl.ir  در دسترس است؛ علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند. لذا امکان شرکت در این مسابقه برای همه فارسی‌زبانان و مریدان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) در سایر کشورها نیز فراهم است؛ آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.



تاریخ : دوشنبه 95/2/20 | 9:5 صبح | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

 کتاب خوان ماه طرحی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح کتاب خوان ماه در راستای معرفی کتب فاخر و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرا می شود

طرح کتاب خوان ماه در راستای معرفی کتب فاخر و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، در راستای اجرای سیاست ها و شعار سال 1395 نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان سال خواندن، ، با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتابهای مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتابهای مفید و فاخر ، طرح کتاب خوان ماه توسط کتابخانه های عمومی در سطح کشور اجرا می شود.
در طرح کتاب خوان ماه ، برای هر ماه 4 عنوان کتاب از بین کتابهای تازه منتشر شده ،برای اقشار و سلایق گوناگون مردم و در موضوعات و مناسبت‌های متنوع مانند (سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و...) انتخاب و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقق دیگر اهداف طرح، کتابها در قالبها و روشهای مختلف نظیر پوستر، خلاصه نویسی،کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و با محوریت آن 4 کتاب فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... انجام‌ می‌گیرد
ضمنا کتابهای معرفی شده در طرح کتاب خوان ماه در کتابخانه های عمومی سراسر کشور قابل دسترس بوده و همچنین دسترسی به فایل PDF کتابها نیز در بخش کتاب خوان ماه سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور امکان پذیر می باشد.
 هم روزنامه هم کلوچه نوشته مریم هاشم پور، انتشارات امیرکبیر، آنک آن یتیم نظر کرده نوشته محمدرضا سرشار ، انتشارات سوره مهر، جاذبه و دافعه علی علیه السلام نوشته استاد شهید مرتضی مطهری، انتشارات صدرا و کتاب نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام) نوشته حسین سیدی، نشر معارف، کتابهای کتاب خوان اردیبهشت ماه سالجاری می باشند.
 
 کتابهای کتاب خوان اردیبهشت ماه 1395
1- هم روزنامه هم کلوچه- مریم هاشم پور- انتشارات امیرکبیر- 28 صفحه
 شعرهای کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» را مریم هاشم‌پور سروده است. کتابی جذاب با شعرهایی دلنشین و تصاویری که حاصل تلاشهای خانم مریم حسن نژاد است. این کتاب دربرگیرنده 15 شعر ساده و کودکانه مانند چاله‌های آب، لنگه کفش نی‌نی، برف و بچه سوسک، کوکوی بابا، سه تا لیوان سه تا بشقاب، خروس خاله خانم، باد تند، ترانه ابرها و مادر است. کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» از سری کتابهای شکوفه می باشد که انتشارات امیرکبیر آنرا در قالب 28 صفحه مصور رنگی منتشر کرده است.
عنوان کتاب برگرفته از شعری زیر است:
همسایه ما پیرمردی است
یک دکه دارد توی کوچه
در دکه خود می فروشد
هم روزنامه هم کلوچه
  2- آنک آن یتیم نظر کرده- محمدرضا سرشار انتشارات سوره مهر- 632 صفحه
 کتاب آنک آن یتیم نظر کرده حاصل تلاشها و مطالعه و تحقیق محمدرضا سرشار در متون معتبر تاریخی مرتبط با زندگی و سیره پیامبر ‌اسلام (ص) است که در قالب داستانی و به لحنی شاعرانه به رشته تحریر درآمده است. این اثر، پس از چاپ به صورت کتاب در دو قالب ویژه نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت جوایز معتبری نظیر اثر برگزیده دومین جشنواره قصه‌های قرآنی، پیامبران و ائمه» شد.. بهره‌گیری قصه گوی قصه ظهر جمعه از تخیل در پرداخت احوال روانی شخصیت‌های فرعی و توصیف مکان‌ها و اشیاء نیز به وضوح در این کتاب مشهود است.
کتابی در 632 صفحه که انتشارات سوره مهر آنرا منتشر کرده است.
در فرازی از این کتاب می خوانیم:
گاهِ آزمایشی دشوار فرا رسیده بود. نیایت، عبدالمطلب، مردم را به پناه بردن به کعبه می‌خواند. او تا بیم از دل ایشان بَرَد،‌ قصه‌ی آن سه شاه پیشین یمن را می‌گفت که آنان نیز قصد کعبه را داشتند؛ لیک این مکان را نیافتند... در آن هنگامه‌ی هول و خطر اما، هیچ کس گوشی شنوا برای این سخنان نداشت.
برخی نیز او را پاسخ می‌گفتند. هر چه بود، آن شاهان خود عرب و از ما بودند. ولی این سیاه و حبشی است و بر عرب تعصبش نیست. دیگر اینکه، آنان پیل نداشتند. ابرهه پیلانی دارد ترسناک، چونان قلعه‌کوب‌های عظیم؛ و ما از آنها ایمن نیستیم.
 3- جاذبه و دافعه علی علیه السلام- استاد شهید مرتضی مطهری- انتشارات صدرا- 166 صفحه
 کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» نخستین بار در زمان حیات استاد مطهری، سال 1349 منتشر شده است. کتاب جاذبه و دافعه استاد مطهری را باید در ردیف مجموعه ای از آثار ایشان دانست که ذیل عنوان «سیره شناسی» قابل طبقه بندی هستند.
این اثر حکایتگر توانمندی استاد مطهری در امر تبلیغ به ویژه از حیث موضوع شناسی و نحوه معرفی ویژگی های امیرالمؤمنین(ع) است. و از این منظر کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» می تواند به مثابه الگویی در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.
کتاب، دارای پیشگفتار و مقدمه است و علاوه بر آن دو بخش دارد که در بخش اول، جاذبه علی(علیه السلام)، فلسفه، فایده و اثر آن، مورد بحث قرار گرفته است. بخش دوم کتاب به تبیین کیفیت دافعه امیرالمؤمنین(علیه السلام) از راه معرفی آنها که از سوی حضرت طرد شده اند، می پردازد.
استاد مطهری در این کتاب در پی اثبات این نکته است که علی(علیه السلام) شخصیتی دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد، باید همچون علی بن ابیطالب (علیه السلام) از جاذبه و دافعه برخوردار باشد. استاد البته به بیان ضرورتِ جاذبه و دافعه بسنده نمی کند؛ بلکه علاوه بر این، تلاش می کند کیفیت جاذبه و دافعه را نیز روشن نماید.
 
4- نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد علیه السلام)- حسین سیدی- نشر معارف- 516 صفحه
 جلد ششم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(علیهم السلام)» مربوط به کتاب ارزشمند "نیلوفر نیایش" است.

این سیره کاربردی که بیش از 50موضوع مثل سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، حماسه عاشورا، خطبه‌های انقلابی حضرت(علیه السلام)، اهمیت صحیفه سجادیه، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می‌شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است




تاریخ : سه شنبه 95/2/14 | 5:55 عصر | نویسنده : محمد سلیمی | نظر