سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشتمین نشست کتاب‌خوان استان زنجان برگزار می شود.

 هشتمین نشست کتاب خوان استان زنجان 14 دی ماه در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، هشتمین نشست کتاب خوان استان زنجان راس ساعت 16 عصر روز دوشنبه 14 دی ماه با حضور کتابخوانان،کتابداران،نویسندگان، اهالی رسانه، فعالین حوزه کتاب و فرهنگ ، در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام برای معرفی کتاب در جلسات نشست کتاب خوان نیز از طریق سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به نشانی www.zanjanpl.ir امکان پذیر می باشد.

مهل ثبت نام برای معرفی کتاب در هشتمین نشست کتاب خوان استان، تا سوم دی ماه می باشد.

کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب معرفی کتاب برگزار میگردد. این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتاب خوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

در جلسات نشست کتاب خوان کتابهای شاخص با موضوعات تاریخ، ادبیات، روانشناسی، شعر، قصه و رمان، کودک و نوجوان، سبک زندگی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دین، طب و تغذیه و بهداشت عمومی، خانواده و ازدواج توسط کتابخوانان معرفی می شود.

هدف از برگزاری این نشست ها نیز برپایی نهضتی در جهت رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور؛ به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده ، ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب و ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعهمی باشد.

 

 




تاریخ : شنبه 94/10/5 | 1:7 عصر | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

هفته وحدت،ولادت رسول اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) مبارک باد.




تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 10:55 صبح | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

ثبت نام برای معرفی کتاب در هشتمین نشست کتابخوان استان-مهلت تا 3 دی ماه 94 از طریق سامانه ثبت نام کتابخوان www.zanjanpl.ir

فرم ثبت نام نشست کتابخوان   




تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 10:42 صبح | نویسنده : محمد سلیمی | نظر
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، «امیرعلی نیکبخش»، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به برگزاری نهمین دوره آموزشی «مشاوره کتابدار» اظهار داشت: نهمین دوره آموزشی «مشاوره کتابدار» توسط اداره کل منابع نهاد با حضور کتابداران استان‌‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و زنجان از بیست و دوم تا بیست و ششم آذرماه و به میزبانی تبریز و با هدف ارتقای توانمندی‌های کتابداران در زمینه ارائه مشاوره به اعضای کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: تحلیل و بررسی وضعیت نشر کشور در زمینه رمان‌های «عامه‌پسند ایرانی»، «بررسی کتب و ناشران کودک و نوجوان»، «آشنایی با ساختار داستان و رمان و معرفی رمان‌های غیرایرانی» و «معرفی ترجمه‌های قرآنی موجود در نشر کشور» سرفصل‌های نهمین کارگاه آموزشی مشاوره کتابدار و «یافته‌های جدید علم کتابداری» به عنوان بحث ویژه و در جهت مهارت‌افزایی عمومی این دوره درنظر گرفته شده است.
گفتنی است دوره‌های آموزشی «مشاوره کتابدار» نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از این در شهرهای اردبیل، دزفول، ساری، تنکابن، شیراز، بندرعباس و مشهد برگزار شده است.



تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 10:27 صبح | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان روز دوشنبه مورخ 16/09/1394 به  ریاست جناب آقای خالقی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و  با حضور آقای نیک بخش ، مدیر کل محترم اداره کل  کتابخانه های استان ، معاونت اداره کل و میرمحمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ،  اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و میهمانان  و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

در ابتدا جلسه فرماندار سلطانیه فرمودند با اشاره به اهمیت و تأثیر همه جانبه کتاب و کتابخوانی در راستای ارتقای سطح آگاهی عامه مردم و در نتیجه پیشبرد اهداف متعارف یک جامعه ای اظهار داشت: نیاز عموم جامعه به کتاب و مطالعه روزانه، بایستی به عنوان یک نیاز ضروری فردی و اجتماعی قلمداد گشته و برنامه ریزی های متولیان مربوطه امر نیز به سمت و سویی سوق یابد تا امر تهیه کتاب و مطالعه مستمر آن درقالب برنامه بایسته آحاد افراد قرار گیرد. 

 این مسئول با اشاره به آمار سرانه های فردی در شهرستان سلطانیه به لحاظ کتاب، فضای کتابخانه، صندلی و سایر آمار  از این قبیل، این شهرستان را برترین در سطح استان یاد نموده و از توجهات ویژه اداره کل امور کتابخانه های استان به این خطه  قدردانی نمود.

در ادامه آقای میرمحمدی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان در هفته کتاب سالجاری ارائه و عنوان کرد  تعداد 8 باب کتابخانه عمومی در شهرستان سلطانیه فعال می باشد  . ایشان با بیان اینکه تمامی روستاهای واجد شرایط شهرستان دارای کتابخانه هستند  تصریح نمود هم اکنون 80 هزارجلد کتاب در کتابخانه های سلطانیه موجود است و بیش از 3200 هزار نفر عضو فعال این کتابخانه  ها هستند .وی زیربنای کتابخانه های شهرستان را 2800 هزارمترمربع اعلام  و خواستار همکاری جهت اختصاص فضای مناسب برای کتابخانه قائم روستای ویر  شد .

آقاینیک بخش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه شهرستان سلطاینه شهرستان جدیدالتاسیس می باشد اما در شاخص های سند چشم انداز ،رتبه اول استانی را دارا می باشد که از لحاظ سرانه زیربنا، صندلی،تعداد کتابخانه، نسخه کتاب رتبه نخست دارد که از لحاظ تعداد کتابخانه به افق 1404 رسیده است . همچنین ایشان بیان فرمودند که مشکل اصلی در استان کتابخانه نیست بلکه ما نیاز به کتابخوان داریم و ترویج گفتمان کتابخوانی و فرهنگ مطالعه به فرموده معظم له کار همه دستگاههای فرهنگی می باشد. مدیر کل کتابخانه عمومی استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره مطالعه داشته و کتاب های مفید را معرفی می کنند، یادآور شد: باید فرهنگ غنی کتابخوانی را در دوره ای که شبکه های اجتماعی جایگاهی خوبی در بین مخاطبان برای خود گشوده است را نهادینه کنیم. و کتابهای مطالعه شده را در جلسات شورای اداری معرفی نمائیم و همچنین ایشان اضهار داشتند که فرهنگ هر ملتی مجموعه ای پیچیده از دستاوردهای مادی و معنوی است که در طول تاریخ ثبات پیدا کرده و سرافرازی ملتی است که بتواند در برابر ملل دیگر به فرهنگ خود بنازد و افتخار کند

 




تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 9:48 صبح | نویسنده : محمد سلیمی | نظر