سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز ثبت نام اینترنتی مسابقه بزرگ کتابخوانی رضوی

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، با راه اندازی سامانه ثبت‌نام اینترنتی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، امکان شرکت و ثبت نام اینترنتی در مسابقه این جشنواره از طریق سایت جشنواره و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ادارات کل کتابخانه های عمومی استانها فراهم شده است.

علاقمندان می توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395 از طریق آدرس اینترنتی جشنواره به نشانی(http://portal.shamstoos.ir)و یا بوسیله لینک ثبت نام اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) و همچنین پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان(www.zanjanpl.ir) نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم و اطلاعات لازم اقدام نموده و سپس با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور انتخابی خود در بخش ویژه سامانه به 15 سوال مسابقه بر اساس گروه سنی خود دسترسی پیدا کنند.

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛ از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان تا 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (ویژه جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره است.

ضمن اینکه فایل PDF کتاب‌های مسابقه نیز از طریق سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir و همچنین سایت ویژه جشنواره در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

در بخش مکتوب نیز هر سه عنوان کتاب مسابقه با تخفیف 65 درصد و همچنین فرم مکتوب سوالات مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی استان در اختیار علاقمندان به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی قرار گرفته و افراد در تمامی گروههای سنی اعم از کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی کتابها و سوالات مسابقه را دریافت نموده و پاسخنامه ها را پس از تکمیل دوباره به کتابخانه ها عودت دهند.

طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، به برگزیدگان علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی شامل << 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، 10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و همچنین 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهار نفره و 10 میلیون ریال برای خانواده دوم پنج نفره>> اهداء می شود.

مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیستم تیرماه 1395 خواهد بود و داوری آثار نیز روز دهم مرداد ماه انجام و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.




تاریخ : شنبه 95/3/29 | 10:35 صبح | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اطلاع می‌رساند برابر موافقت به عمل آمده، جرایم دیرکرد کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد.




تاریخ : دوشنبه 95/3/24 | 10:26 صبح | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

 دومین نشست کتابخوان کتابخانه ای کتابخانه حافظ و نهمین نشست شهرستانی در مورخ 16/03/1395 در کتابخانه حافظ برگزار گردید و همچنین در حاشیه نشست نمایشگاهی از آثار امام خمینی ره برگزار گردید و کتابهای ذیل معرفی گردیدند:

*شماره نشست: 2       *شهرستان: سلطانیه             * کتابخانه: حافظ                         *ماه برگزاری: خرداد

*کتاب: عطر گلهای خورشید1       * نویسنده: مرضیه غفار                     * معرفی‌کننده: هاجر بابایی

* ناشر:شرکت تعاونی کار آفرینان فرهنگ و هنر         * سال نشر:1391    *موضوع:روح الله خمینی-خانواده-خاطرات

متن معرفی .......

این مجموعه خاطرات دوران کودکی فرزندان و نوه های امام خمینی (ره) و کسانی است که درباه ی ایشان نقل کرده اند. 1-تسبیح:خانم صدیقه مصطفوی(فرزند امام) 2-بازی با پدر:خانم زهرا مصطفوی(فرزند امام) 3-سوغاتی مشهد:آقای مرتضی اشراقی(نوه امام) 4-ماه مبارک رمضان:دکتر فاطمه طباطبایی(عروس امام) 5-گربه: سید علی خمینی(نوه امام) 6-تنبیه:سید احمد خمینی(نوه امام) 7-قوطی کبریت:سید حسن خمینی(نوه امام) 8-تیغ گل:دکتر فاطمه طباطبایی(عروس امام) 9-شیرینی:آیت الله محمد هادی معرفت 10-رو به قبله:حجت الاسلام مسیح بروجردی(نوه امام)

*کتاب: رازهای روزهای بهاری1       * نویسنده: امیر حسین زمان پور                     * معرفی‌کننده: معصومه هادلی

* ناشر: شرکت تعاونی کار آفرینان فرهنگ و هنر* سال نشر:1391*موضوع: روح الله خمینی-دوستان و آشنایان-خاطرات

 متن معرفی .......

این مجموعه خاطرات دوران کودکی فرزندان و نوه های امام خمینی (ره) و کسانی است که درباه ی ایشان نقل کرده اند. 1-گل سر:خانم صدیقه مصطفوی(فرزند امام) 2-گلکاری:خانم زهرا مصطفوی(فرزند امام) 3-قایم با شک:خانم عاطفه اشراقی(نوه امام) 4-باد سرخ:خانم فریده مصطفوی (فرزند امام) 5-چای: آقای علی اشراقی(نوه امام) 6-ابتکار آقا:خانم فریده مصطفوی (فرزند امام) 7-عیدی:خانم زهرا مصطفوی(فرزند امام) 8-بازی با علی:سید احمد خمینی (فرزند امام) 9-شستن ظرفها: خانم نعیمه اشراقی(نوه ی امام)

*کتاب: راز جاودانه زیستن       * نویسنده: نیک آرنولد                     * معرفی‌کننده: الهه بابالی

* ناشر:کلام                     * سال نشر:1390                            *موضوع:طول عمر سالمندی

متن معرفی ......

این کتاب مربوط به رده سنی نوجوانان می باشد و از ویژگیهای این مجموعه انتخاب هدفمند عناوین و موضوعات مختلف آن است. تمام این عناوین موضوعاتی را دربر می گیرد که در ادامه قرن حاضر و چند دهه آینده،به جزئی تفکیک ناپذیر و اثر گذار در زندگی روزمره و سرنوشت انسان تبدیل می شوند.

*کتاب: همیشه با نظم باشیم       * نویسنده: مرتضی امین                     * معرفی‌کننده: فاطمه بابایی

* ناشر:قدر ولایت                     * سال نشر:1390                           *موضوع:روح الله خمینی-داستانهای آموزنده

متن معرفی .......

این مجموعه شامل داستانهای آموزنده و اهمیت دادن امام خمینی (ره) به نظم از شاگردان و کسانی است که درباه ی ایشان نقل کرده اند.

*کتاب: نامه ای برای امام       * نویسنده: مرتضی امین                     * معرفی‌کننده: امیر حسین هادلی

* ناشر:قدر ولایت                   * سال نشر:1389                        *موضوع:روح الله خمینی-داستانهای تخیلی

متن معرفی .......

این کتاب مربوط به نوشتن نامه به امام خمینی (ره) توسط بچه ها بعد از رحلت امام می باشد ، هر چند منتظر جواب نامه نمی مانند و لی قول می دهند که بچه های خوبی برای اسلام باشند.

*کتاب: امام دوست بچه ها       * نویسنده: مرتضی امین                     * معرفی‌کننده: علی رضا بابایی

* ناشر:قدر ولایت                   * سال نشر:1390                        *موضوع:روح الله خمینی-داستانهای تخیلی

متن معرفی .......

این کتاب مربوط به داستان تخیلی از زبان پروانه می باشد که برای دخترکی بنام زهره در مورد قصه های امام با بچه ها و دوست داشتن ایشان کودکان را بازگو می کند




تاریخ : سه شنبه 95/3/18 | 3:38 عصر | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه ، کارشناسان نهاد (جناب آقای خمسه و جناب آقای ساجدی)در روز نخست بازدیدها روز یکشنبه 9 خردادماه، از 8 باب کتابخانه های عمومی شهرستان سلطانیه از جمله کتابخانه ی عمومی حافظ گوزل دره بازدید کردند


 




تاریخ : سه شنبه 95/3/18 | 3:4 عصر | نویسنده : محمد سلیمی | نظر

 

کتابخوان ماه خرداد

منابع منتخب برای خرداد ماه:

 

ردیف

عنوان

نویسنده

ناشر

رئوس اقدامات ترویجی پیشنهادی

1

سوران سرد

جواد افهمی

سوره مهر

مسابقات کتاب‌خوانی، بیان نکات طلایی، مسابقه مکتوب و جلسه کتاب‌خوان، اجرای تئاتر، برنامه جمع‌خوانی، جلسه نقد، جشن امضا

2

مرگ از من فرار می‌کند

فرهاد خضری

روایت فتح

استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی نظیر:بسیج و...، جلسه نقد، بزرگداشت شهید همراه با جشن امضا، مسابقه مکتوب، جلسه کتاب‌خوان، اجرای تئاتر، برنامه جمع‌خوانی

3

انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه

علیرضا پناهیان

بیان معنوی

جلسه نقد و پاسخ با حضور نویسنده، جلسه کتاب‌خوان، مسابقه مکتوب، بیان نکات طلایی، برگزاری مراسم مشترک با نهاد‌های مذهبی در خصوص نیمه شعبان با محوریت این کتاب

4

رفتم بالا انار بود

ناصر کشاورز

چکه

برگزاری جلسه جمع خوانی، فعالیت‌های متنوع ویژه جشن کودک، سرود کودک، نمایش تئاتر و عروسکی

5

اعترافات غلامان

حمیدرضا شاه آبادی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مسابقات کتاب‌خوانی، بیان نکات طلایی، مسابقه مکتوب و جلسه کتاب‌خوان، اجرای تئاتر، برنامه جمع‌خوانی، جلسه نقد، جشن امضا




تاریخ : سه شنبه 95/3/4 | 6:5 عصر | نویسنده : محمد سلیمی | نظر